Uge 1 som praktikant

by

Jeg er så DOK 54’s praktikant og dette er mit første indlæg på en blog – nogensinde.

Jeg startede min praktikperiode tirsdag i sidste uge (d. 5/2), og har siden da arbejdet med meget grafiske opgaver. Herigennem har jeg tilegnet mig viden om programmet Adope Illustrator. Dette har krævet gennemlæsning af en hel del tutorials på nettet, men jeg har efterhånden fået nogenlunde styr på de mest basale teknikker og værktøjer – jeg spår en lys og produktiv fremtid for programmet og jegJ.

Desuden har jeg de sidste to dage være oppe og slås med programmet Macromedia Flash. Grunden til dette er, at jeg har fået til opgave at lave en bannerreklame til internettet, og aldrig før har prøvet at lave noget i denne kategori. Reklamen skal selvfølgelig have en række animationer, så den fanger beskuerens opmærksomhed. Det har dog vist sig at være en lidt større opgave end først antaget. Jeg har aldrig arbejdet med lignende programmer, og har derfor været nødsaget til at starte fra bunden, hvilket betyder læse endnu flere tutorials. Jeg tror dog efterhånden, at jeg er ved at have knækket koden, så jeg kan komme videre med projektet – for en gangs skyld betaler det sig at være stædig.

Alt i alt har det været en begivenhedsfuld og lærerig uge og jeg ser frem til de næste 19.

Skriv et svar

